Pages

Kad Imbas & Permainan Baby

>> July 31, 2010

Apa itu kad imbas???

Aku pun tak tau jugak pada mulanya,tapi kene rajin cari info kat website.Sekarang semuanya di hujung jari.Kad imbas ni korang boleh beli kat store(aku beli kat GIANT,RM7.90) atau korang boleh buat sendiri.Kalo ada sape2 yang berminat,aku ada sampel FLASHCARD,boleh email aku,nanti aku send kat korang..Kalo susah nak cari,beli sahaj secara online,tapi untuk baby macam Baby Sarah ni,kad imbas ABC &123 sesuai.Kad imbas bentuk mimik muka pun sesuai gak.Tapi tu aku buat sendiri je.

Ada kajian kat amerika beritahu:

Studies show that infants not only prefer to look at high contrast graphics, but that such images like black and white graphics can
  • help increase concentration skills
  • stimulate the creation of synapses (brain cell connections)
  • increase an infant's attention span
  • calm a baby (when she is bored)
  • enhance curiosity
Jadi,mulai hari ini,semua bakal ibu bolehla cari kad imbas ni atau mintak je dari aku..aku bagi softcopy..hehe

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Saya Mahu Buku Jana RM Dari Rumah

Kelab Bola Sepak

Blog ini Tentang...

CeriTa-ceriTa Yang kAMi Ingin Kongsi bersama...

tweet...

    HObi Kami...

    1) Tidur...ZZzzz
    2)Tengok tv kat sofa empuk..haha
    3)Makan jajan---->hobi my wife:-)
    4)Tengok wayang...tapi time darurat,cd pun boleh je,kuikui
    5)Gi jalaN-jaLaN--->hobi my hubby

    raMai tak yang VieW??

    Hilangkan Gementar Sebelum Akad Nikah

    Footer

    Arigato.....Sila datang lagi..

      © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

    Back to TOP