Pages

List Barang-barang Penting untuk Baby

>> February 25, 2010

Sori..dah lama tak update..kitorang last week dah dapatkan list lengkap dari pakar2 ,hehe untuk membeli keperluan baby apabila emergency nk deliver..barang2 ni ada yang perlu letak dalam satu beg pakaian yang perlu diletak sentiasa didalam kereta.Ada yang korang boleh beli selepas bersalin,in case tak cukup budget.Apa-apa pun,perlu berjimat juga,jangan membazir

1)Kad buku merah------>check up di kilinik kesihatan
2)Pakaian ibu---->untuk pakai balik ke rumah
3)kain batik---->untuk ibu
4)Pad maternity---->aku beli jenama kotex...pad ni bukan pad biasa tau,lebih baik cari yang selesa dipakai
5)Pampern baby--->untuk newborn punye tau
6)1 pasang baju baby yg straight sambung baju,seluar ngan stokinnye---->cute je tgk baju ni
7)2 pasang baju baby---->kalo boleh yang ada butang didepan
8)set stokin & sarung tgn & topi
9)Lampin
10)tisu lembap
11)kapas
12)bantal kecik----->cari yang ada lekuk ditengah,aku beli RM10 shj
13)selimut baby
14)stokin ibu
15)botol susunya--->aku beli jenama AVENT
16)barut & bedung---->aku beli online je..comel2..
17)kad imbas---->aku beli kat giant je,RM7.90
18)Minyak Telon--->beli atleast 2 botol.Simpan satu dalam beg jalan baby
19)Stroller--->aku beli brand SweetCherry
20)Car Seat--->Brand SweetCherry
21)Baby Carrier--->ala,yang leh carry macam beg sekolah tu
22)katil--->tak berapa penting sangat
23)buaian--->penting sebab senang nak dodoikan baby
24)besen mandi
25)buaian dalam besen mandi--->senang nak mandikan baby

26)Flask air panas+jug air--->letak dalam bilik tidur
-------------------------------------------------------------------------------
Next month sambung shopping lagi,hehe..tak tau la larat ke x nk jalan..

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Saya Mahu Buku Jana RM Dari Rumah

Kelab Bola Sepak

Blog ini Tentang...

CeriTa-ceriTa Yang kAMi Ingin Kongsi bersama...

tweet...

    HObi Kami...

    1) Tidur...ZZzzz
    2)Tengok tv kat sofa empuk..haha
    3)Makan jajan---->hobi my wife:-)
    4)Tengok wayang...tapi time darurat,cd pun boleh je,kuikui
    5)Gi jalaN-jaLaN--->hobi my hubby

    raMai tak yang VieW??

    Hilangkan Gementar Sebelum Akad Nikah

    Footer

    Arigato.....Sila datang lagi..

      © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

    Back to TOP